2000-luku
X-Type, 2001-2009
[
Ylläpitopäiväkirja täällä.
XJ8 (X350), 2003-2007
X350 oli ensimmäinen alumiinirunkoinen XJ. Suurimman V8 koneen tilavuudeksi valittiin jälleen niin tuttu 4.2L. Pienemmät mallit 3.5L ja 3.0L (V-6). Ahdettuna auto kiihtyy 0-100 km/h 5.0 sekunnissa. Sisustus oli tyylikäs Jaguaarin tapaan, mutta moottorin katsominen ei enää tuota samaa mielihyvää kuin vanhemmissa malleissa, siitä kun ei näy mitään!
XK8/XKR (X150), 2006-2013
Alumiinikori tuli nyt myös XK8:n uuteen versioon. Eritttäin vääntöjäykkä liimattu ja niitattu runko takaa hyvät ajo-ominaisuudet sekä hyvän kiihtyvyyden että lyhyen jarrutusmatkan.
Omistajakokemuksia: https://www.jagclub.net/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=11163
XJ8/XJR (X358), 2007-2010
Faceliftissä tuli hieman ulkonäkömuutoksia lähinnä keulaan.
XF/XFR (X250), 2007-2015
Jaguarin uuden muotoilijan Ian Callumin ensimmäinen uutta muotokieltä noudattava malli korvasi 60-luvulta periytyvän klassisen muotoilun. Viistoperäisen sedanin lisäksi oli tarjolla myös farmari Sportbrake. Moottoreina lukuisia I4, V6 ja V8-versioita, myös dieselinä.
Hankinta- ja ylläpitopäiväkirja täällä.
Viimeksi päivitetty 30.9.2024 by Köpi