2000-luku

X-Type, 2001-2009

[

Jaguarin avaus massamarkkinoille oli onnistunut. Diesel-malleista tuli hyvin suosittuja Euroopassa. 3L V6-moottori oli mallisarjan suurin. Auto on Jaguaarille historiallinen myös siitä syystä, että ensimmäistä kertaa oli tarjolla farmarimalli ja neliveto! Sisustus oli taattua Jaguar-tyyliä.

Ylläpitopäiväkirja täällä.

 

XJ8 (X350), 2003-2007

X350 oli ensimmäinen alumiinirunkoinen XJ. Suurimman V8 koneen tilavuudeksi valittiin jälleen niin tuttu 4.2L. Pienemmät mallit 3.5L ja 3.0L (V-6). Ahdettuna auto kiihtyy 0-100 km/h 5.0 sekunnissa. Sisustus oli tyylikäs Jaguaarin tapaan, mutta moottorin katsominen ei enää tuota samaa mielihyvää kuin vanhemmissa malleissa, siitä kun ei näy mitään!

 

XK8/XKR (X150), 2006-2013

Alumiinikori tuli nyt myös XK8:n uuteen versioon. Eritttäin vääntöjäykkä liimattu ja niitattu runko takaa hyvät ajo-ominaisuudet sekä hyvän kiihtyvyyden että lyhyen jarrutusmatkan.

Omistajakokemuksia: https://www.jagclub.net/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=11163 

XJ8/XJR (X358), 2007-2010

Faceliftissä tuli hieman ulkonäkömuutoksia lähinnä keulaan.

XF/XFR (X250), 2007-2015

Jaguarin uuden muotoilijan Ian Callumin ensimmäinen uutta muotokieltä noudattava malli korvasi 60-luvulta periytyvän klassisen muotoilun. Viistoperäisen sedanin lisäksi oli tarjolla myös farmari Sportbrake. Moottoreina lukuisia I4, V6 ja V8-versioita, myös dieselinä.   

Hankinta- ja ylläpitopäiväkirja täällä.

Viimeksi päivitetty 30.9.2024 by Köpi